A tehetség és Gondozása
Hogyan működik a magyar közép- és felsőoktatás nemzetközi viszonylatban? Mit csinálunk jól/rosszul? Hogyan működik az 50-100 évvel ezelőtti saját magához képest? Vannak-e még magyar zsenik? Mi volt a titka a Nobel-díjas generációnak és számíthatunk-e még ilyen szériára? Más részről pedig: miért van ennyire kiéhezve a magyar közgondolkodás a világhírű tudósokra, feltalálókra, sportolókra? Gyógyítható-e ez a fajta "nemzeti aranyláz és Nobel-szindróma"? Más országokban már fiatal kortól fontos szerep jut a tehetséggondozásnak, annak komoly hagyománya van. Magyarország mintha lemaradásban lenne. Ahelyett, hogy ugrunk a szenzációra, amikor frissen díjat kap egy magát nem ritkán önerőből (s nem ritkán külföldön) felemelő, befutott kutató/sportoló, miért nem figyeljük/segítjük inkább a kezdetektől a feltörekvő tehetségeket az önmegvalósításban? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük majd a válaszokat. A tavaly őszi elmaradt előadás pótlása!
|